بازار طب

بازار طب

بازار طب

بازار طب

زخم دیابت

زخم دیابت


در این پست، شما شاهد توضیحاتی در خصوص زخم، انواع زخم و راه کارهای درمان آن هستید. به منظور مشاهده محصولات زخم، انواع پانسمان ها و محصولات مرتبط با بهبود زخم، مانند زخم بستر، زخم جراحی، زخم دیابت و … به صفحه محصولات زخم و پانسمان مراجعه نمایید.

بهبود و درمان زخم و یا پیشگیری از پیشرفت انواع زخم از اهداف بازار طب است به به همین جهت، فروشگاه اینترنتی بازار طب سعی نموده تا از بهترین برندهای موجود در بازار جهانی که در حوزه زخم و درمان زخم فعالیت میکنند، انواع پانسمان های زخم را برای ارائه به بیماران گرامی تهیه و آماده کرده باشد.

همچنین به منظور دریافت مشاوره رایگان در خصوص درمان انواع زخم، زخم بستر، زخم پای دیابتی، سوختگی و ... و همچنین نحوه استفاده از پانسمان و نوع پانسمان مورد نیاز خود می‌توانید با شماره تلفن 88224183-021 تماس حاصل نموده و یا از طریق  شماره 09120475153 با ما در تماس باشید.

در زیر توضیحاتی به منظور آشنایی هرچه بیشتر شما با زخم، انواع زخم، علائم و راه های درمان زخم و فرایند بهبود را مشاهده می‌کنید.

 

زخم دیابت

افرادی که مبتلا به بیماری دیابت می باشند در صورت بروز هر نوع زخمی بر پوست خود باید به آن توجه داشته باشند. در افراد دیابتی به دلیل بالا بودن قند خون، سبب می شود که زخم ها سخت تر و دیر تر بهبود یابند، در واقع روند درمان زخم در بیماران دیابتی با مشکلاتی مواجه می باشد.

در صورتی که مبتلا به دیابت هستید و پاهای شما به دلیل پوشیدن کفش های نامناسب تاول زد و یا پای شما در اثر ضربه زخم شد و… با ید آن ها را جدی بگیرید و فورا زخم خود را درمان کنید. درمان زخم در مراحل اولیه خود، که آلوده به عفونت نمی باشد، راحت تر و سریع تر می باشد.

دلیل خطرناک بودن زخم دیابت

دیابت بیماری مزمنی می باشد، بدن افراد مبتلا به دیابت قادر نمی باشد که از گلوگز و قند خون به طریقه صحیح استفاده کند درنتیجه قند خون در فرد بالا می رود و سبب می شود که زخم ها دیر تر بهبود یابند و یا در مواردی اصلا بهبود نیابند.

مشکلات در بیماران دیابتی شامل موارد زیر می شوند:

  • ضعف سیستم ایمنی بدن

در افراد مبتلا به دیابت به دلیل ضعیف بودن سیستم دفاعی بدن گاهی یک زخم مهم قلمداد می شود و می تواند به راحتی عفونت کند.

  • آسیب نوروپاتی

زمانی که در نوروپاتی اعصاب آسیب ببیند سبب می شود که فرد دچار بی حسی در پاها شود به طوریکه درد را احساس نمی کنند،در نتیجه زمانی که دچار زخم دیابت می شوند متوجه آن نمی شوند و زخم عفونت می کند و همچنین درمان زخم سخت تر می شود.

  • تنگ شدن عروق خونی

گرفتگی و تنگ شدن سرخرگ های پا نیز می تواند یکی دیگر از علائم عفونت زخم ها و عدم بهبودی زخم ها باشد. تنگی شریان ها باعث می شود که خون سخت تر و همینطور کم تر به زخم برسد، می تواند یکی از علائم عدم بهبودی زخم دیابت را عدم خون رسایی کامل به زخم ها شود.

درمان زخم دیابت

در صورتی که دچار زخم دیابت شده اید توصیه های زیر می تواند برای درمان زخم ایجاد شده مفید واقع شود.

در صوری که بعد از جراحی های پوستی میکروب بر روی پوست باشد دچار عفونت زخم می شود در نتیجه فورا با دیدن زخم برای درمان زخم خود اقدام کنید.

زخم خود را تمیز کنید و نگذارید آلوده شود.

با کمک پماد های آنتی بیوتیک از عفونت زخم جلوگیری کنید و روی زخمتان را باگاز استریل و پانسمان تمیز بپوشانید. این پانسمان باید هر روز عوض شود تا آلوده نشود فروشگاه تجهیزات پزشکی بازار طب برای افراد مبتلا به زخم دیابت خدمات ارزنده ای را با بهترین برند ها و بالا ترین کیفیت ها ارائه می دهد. اگر دچار زخم دیابت هستید فروشگاه تجهیزات پزشکی بازار طب می تواند برای شما در تسریع روند بهبودی موثر واقع شود .

حتما به پزشک مراجعه کنید.

باید به این نکته توجه داشته باشید که زخم های پا خطرناک می باشند، زیرا در افراد مبتلا به دیابت پاهای این افراد به نسبت افراد دیگر بیشتر در معرض آسیب و خطر می باشند  .به دلیل نوروپاتی ایجاد شده این بیماران به بی حسی و کرختی در پاها دچار می شوند و به دلیل اینکه دیر متوجه زخم در پای خود می شوند این زخم می توانند عفونت کنند و درمان زخم برای آن ها مشکل تر شد.

همچنین در بیماران دیابتی ورم در پاها نیز از بهبودی زخم ها ممانعت می کنند.

متاسفانه جلوگیری از ایجاد زخم در بیماران دیابتی کاری غیر ممکن می باشد، به این دلیل که این افراد نسبت به سایرین بیشتر دچار تاول، پینه پا و تخریب اعصاب می شوند. همین عوامل می تواند باعث زخم دیابت در آن ها شود.

وجود مشکلات بینایی نیز در بیماران دیابتی دیده می شود، لذا این افراد زخم های کوچک را نه می بینند و نه حس می کنند در نتیجه با گسترش عفونت همین زخم های کوچک سبب تخریب عضلات و استخوان ها می شوند. برای درمان دیابت این بیماران تنها راه ممکن  قطع پا آسیب دیده می باشد

فروشگاه تجهیزات پزشکی بازارطب به منظور درمان هر چه سریعتر زخم، محصولات ویژه ای در این خصوص برای بیماران ارائه داده است از جمله این محصولات می توان:

  • کفش طبی دیابتی برای افراد دیابتی به منظور درمان دیابت 
  • پانسمان آلژینات سدیم کلسیم
  • ژل هیدرو اکتیو دودرم کانواتک
  • پانسمان آکواسل نقره دار جراحی
  • پانسمان آکواسل نواری ساده با الیاف مقاوم
  • پانسمان آکواسل فوق جاذب
  • پانسمان آکواسل سوختگی نقره
  • پانسمان آکواسل ساده
  • نوار دستگاه گلوکوکارد
  • هارتمن ominipor چسب ضد حساسیت

افراد مبتلا به دیابت برای مراقبت از پاهای خود بهتر است چه اقداماتی را انجام دهند؟

بیمارانی که به دیابت مبتلا هستند نباید به هیچ وجه پا برهنه راه بروند، زیرا حس کف پا در این افراد کاهش یافته است در نتیجه در صورت زخم شدن پا متوجه آن نمی شوند. بهتر است همیشه از دمپایی و کفش های مخصوص استفاده کنند. فروشگاه تجهیزات پزشکی بازار طب برای این افراد کفش های مخصوصی طراحی کرده است. کفش دیابتی مردانه و کفش دیابتی زنانه برای افراد دیابتی به منظور جلوگیری از زخم پا درطراحی شده است.

پا های خود را هروز با آب گرم و صابون ملایم شستشو دهید. بهتر است اول با دست دمای ای را بسنجید این کار را با پاهای خود نکنید زیرا پای شما حس کافی ندارد.

پوست پا خود را با کمک کرم های مخصوص مرطوب و نرم نگه دارید زیرا پوست های خشک زودتر از پوست های نرم زخم می شوند.

از محلول های ضد عفونی کننده برای شستشوی پاهایتان استفاده نکنید و به هیچ وجه برای گرم کردن پاهایتان آن را بر روی رادیاتور و یا شومینه قرار ندهید، زیرا ممکن است پا ی شما بسوزد و شما متوجه آن نشوید.  

پای خود را گرم نگه دارید. هنگام خواب از یک جوراب شل استفاده کنید. مواظب باشد در هنگام برف و باران پای شما در کفش خیس نشود. در زمستان جوراب و کفش گرم بپوشید.

تا جای ممکن چهار زانو نشینید زیرا جریان خون پای شما را کم می کند.

افراد مبتلا به دیابت برای  پیشگیری از زخم دیابت باید قند خون خود را به طور منظو کنترل کنند و در صورتی که دچار اضافه وزن هستند برای کم کردن وزن خود اقدام کنند.

با دیدن کوچکترین نشانه های زخم حتما به پزشک مراجعه کنید.

در افراد دیابتی پا در معرض شدید زخم می باشد، همین عامل اهمیت نوع کفش و جوراب را بیان می کند.

در خارج از منزل از کفش های تابستانی و رو بتز به هیچ وجه استفاده نکنید. این کفش ها پنجه پاهای را محافظت نمی کنند و برای افراد دیابتی مناسب نمی باشند.

هیچ گاه به مدت طولانی راه نروید. اگر هم مجبور به راه رفتن در مدت زمان طولانی هستید هر چند وقت یکبار جوراب و کفش های خود را در اورید و پای خود را برای دیدن علائم زخم معاینه کنید.

کفش راحت بخرید.

درمان درد پای دیابتی

درمان درد پای دیابتی بیشتر می تواند به علت ایجاد  درد، وابسته باشد. در افراد مبتلا به دیابت کنترل روزانه قند خون می تواند یک امر مهم باشد. فروشگاه تجهیزات پزشکی بازار طب انواع دستگاه کنترل قند خون برای بیماران دیابتی را عرضه می کنند.
داشتن رژیم غذایی مناسب و همچنین مصرف داروهای ضد دیابت می تواند در درمان درد پای دیابتی موثر باشد.
در این بیماران مصرف آنتی بیوتیک ها برای از بین بردن عفونت می توانند موثر باشند.
در بیماران دیابتی برای کاهش پلاک در دیواره عروق می توانیم از داروهای کاهش کلسترول استفاده کنیم
مصرف داروهای ضد انعقاد خون هم می تواند در درمان درد پای دیابتی از تشکیل لخته خون جلوگیری کند

علائم زخم پای دیابتی در افراد دیابتی

قرمزی پا خصوصا در اطراف زخم که می تواند نشانه ای از ساییدگی کفش و یا جوراب در فرد دیابتی باشد.
رگ به رگ شدن پاها، گرگرفتگی، کوفتگی، احساس خستگی مفرط در پاها به دلیل درد و همچنین سوزش دائمی زخم پای دیابتی در افراد دیده شود.
نمایان شدن تورم در پاها، پاهای افراد مبتلا به دیابت به دلیل کفش های نامناسب و یا ضعف در گردش خون متورم می شوند که می توانند نشانه ای از زخم پای دیابتی باشد. در صورتی که گردش خون در این بیماران تضعیف شود می تواند مشکلات زیر را ایجاد کند.
رشد نکردن مو در قسمت های پایین پاها
احساس درد در پاها، که به دلیل راه رفتن تشدید می یابد
تشکیل پوستی سخت بر پاها
مشکل در راه رفتن که زمینه ساز مشکلات مفاصل وعفونت های جدی در فرد می باشد.
در بیماران دیابتی باید به کوچک ترین زخم ها در پا توجه ویژه ای داشته باشیم. یک شکاف کوچک بر روی پوست و یا ترک های پوستی باید جدی گرفته شود.
در فروشگاه تجهیزات پزشکی بازار طب کفش های زنانه و مردانه برای افراد دیابتی طراحی شده است، با استفاده از این کفش ها می توانید آسیب های وارد شده به پاها را به حداقل برسانیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.