بازار طب

بازار طب

بازار طب

بازار طب

درمان دیابت

درمان دیابت


در این پست، شما شاهد توضیحاتی در خصوص دیابت و راه کارهای درمان و کنترل آن هستید. به منظور مشاهده محصولات مرتبط با دیابت، انواع پانسمان های زخم دیابت، دستگاه های اندازی گیری و محصولات مرتبط با بهبود زخم دیابت به صفحه محصولات دیابت مراجعه نمایید.

بهبود و درمان زخم و یا پیشگیری از پیشرفت انواع زخم از اهداف بازار طب است به همین جهت، فروشگاه اینترنتی بازار طب تلاش نموده تا از بهترین برندهای موجود در بازار جهانی که در حوزه دیابت و درمان دیابت فعالیت میکنند، مانند انواع دستگاه های اندازی گیری و کنترل دیابت و همچنین پانسمان های مرتبط با درمان و بهبود زخم دیابت است را برای ارائه به بیماران گرامی تهیه و گرد آوری کرده باشد.

همچنین به منظور دریافت مشاوره رایگان در خصوص درمان دیابت، زخم دیابت، زخم پای دیابتی و. .. و همچنین نحوه استفاده از پانسمان و نوع پانسمان مورد نیاز خود می‌توانید با شماره تلفن 88958121-021 تماس حاصل نموده و یا از طریق تلگرام به شماره 09129236396 با ما در تماس باشید.

در زیر توضیحاتی به منظور آشنایی هرچه بیشتر شما با دیابت، انواع زخم دیابت، علائم و راه های درمان دیابت و فرایند بهبود را مشاهده می‌کنید.

 

درمان دیابت

بیماری دیابت یک بیماری به هم وابسته می باشد که به دلیل قند خون در فرد قابل کنترل نمی باشد.

 

بیماری دیابت

انرژی بدن از قند خون یا همان گلوکز موجود در خون تهیه می شود. در هنگاه راه رفتن ،دویدن ،ورزش کردن و یا حتی انجام  کارهای روزانه خود نیاز به انرژی می باشد.

کبد در بدن از غذاهی مصرفی به تولید گلوکز می پردازد. .البته سطح تولید گلوکز با کمک تعدادی از هورمون ها کنترل می شود. یکی از این هورمون ها انسولین می باشد.

انسولین به گلوکز کمک می کند که از خون به بخش های دیگر برود ،مثل کبد ،سلول های چربی،عضلات و…تا بتواند انرژی برای بدن تولید کند.

اگر فرد مبتلا به دیابت باشد نمی تواند وارد سلول ها شود و این انرژی در خون باقی می ماند. در نتیجه این امر سبب آسیب رساندن به سلول هایی که نیازمند به گلوکز برای کسب انرژی هستند و همچنین دیگر عضو های بدن آسیب می رساند.

 

انواع دیابت

دیابت نوع ۱

در دیابت نوع 1 تولید انسولین خیلی ناچیز می باشد و یا حتی گاهی اصلا انسولین تولید نمی گردد

دیابت نوع ۲

در این نوع دیابت نیز بدن نمی تواند از انسولین ساخته شده در جهت خوبی استفاده کند و مقدار آن ناچیز است. البته نوع اخری از دیابت هم وجود دارد که می تواند در دوره یه ماخ اول بارداری در فرد دیده شود.

 

راه های تشخیص دیابت

می توان راه های تشخیص دیابت نوع 1 را در افراد این طور عنوان کرد

  • افزایش اشتها به میزان زیاد و احساس گرسنگی بیش از حد در افراد
  • خشکی دهان و ادرار پی در پی و همچنین  تشنگی شدید
  • ایجاد بی حسی در پاها و یا سوزش در آن ها
  • خستگی و بی حالی و همچنین کاهش وزن غیر طبیعی
  • ایجاد مشکلات پوستی از جمله خشکی پوست ،عفونت های باکتریایی و قارچی که البته میزان آن ها در دختران به مراتب بیشتر از پسران می باشد
  • ازبین رفتن هوشیاری
  • ایجاد تاری دید در افراد

راه های تشخیص دیابت نوع 2 را می توان در افراد این طور عنوان کرد

  • پر ادراری
  • احساس تشنگی و پرنوشی در فرد
  • خستگی به میزان غیر عادی در فرد
  • عدم بهبوددی در درمان زخم
  • عفونت های مکرر در لثه و مثانه
  • زودرنجی و تحریک پذیری
  • تاری دید

باید گفت متاسفانه دیابت را می توان در دسته بیماری های مزمن قرار داد که بسیار آرام پیش می رود. اما ممکن است در بعضی موارد دیابت نوع 2 بدون هیچ گونه علائمی در افراد بروز کند. در این شرایط ممکن است افراد ماه ها و یا حتی سال ها بدون مطلع بودن از این بیماری به زندگی خود ادامه دهند.

 

 

 

 

درمان دیابت

تحقیقات بسیاری پیرامون درمان دیابت و یا نحوه پیشگیری از دیابت انجام شده است.

درمان طبیعی برای درمان این بیماری و درمان مشکلات ناشی از آن شامل مراقبت از خویشاوندان نزدیک مبتلا و پرس وجو در مورد راهکار های است که بتوان این بیماری را متوقف کرد.

به تازگی تنها درمان دیابت نوع ۱،پیوند پانکراس می باشد. هرچند باید گفت انجام این جراحی برای یک فرد دیابتی خطر آفرین می باشد.

علاوه بر خطر داشتن این روش بیمار پیوندی باید تا آخر عمر از داروهای مخصوصی استفاده کند که سیستم ایمنی خود را تضعیف کند ،با این روند فرد بیمار نمی تواند به سادگی از خود در برای بیماری ها دفاع کند.

پس انجام پیوند پانکراس یک راه قطعی برای درمان دیابت نوع ۱ نمی باشد. اگرچه باید درمان مناسبی برای دیابت نوع ۱ وجود داشته باشد اما با کمک آزمایشات و مطالعات دیگر می توان راه کارهای فراوانی برای درمان این بیماری دانشت و مبتلایان می توانند با وجود این بیماری زندگی خوب و سالمی داشته باشند.

در کودکان مبتلا به دیابت نوع ۲ این امکان وجود دارد که بتوانند روزی مصرف دارو را کنار بگذارند. می توان با انجام فعالیت های بدنی و رعایت رژیم غذایی مناسب این بیماری را کنترل کرد زیرا ،این اقدامات در واقع بخشی از درمان محسوب می گردد. مصرف غذاهای دیابتی و انجام منظم تمرینات به کودکان مبتلا به نوع دیابت نوع ۱ کمک می کند تا مقدار انسولین مصرفی را کاهش دهند.

باید گفت بعضی از بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ با کمک پیروی از رژیم غذایی خاص و انجام فعالیت های ورزشی و تجهیزات پزشکی برای درمان دیابت  این بیماری را به راحتی کنترل کنند.

پیشروی از روش های درمانی شاید کمی برای بیمار دشوار و پیچیده باشد،ولی باید مورد توجه قرارگیرد. زیرا همانطور که گفته شد میتوان با دیابت نیز یک زندگی سالم و طولانی داشته باشید.

 

پیشگیری از دیابت


راهکار هایی برای پیشگیری از دیابت وجود دارد ،که می توان با کنترل کردن وزن از ابتلا به آن جلوگیری کرد. پیشگیری از دیابت با کمک ورزش و فعالیت های بدنی و همچنین پیروی از رژیم غذایی که تنها شامل غذاهای پر فیبر و کم چرب باشد می تواند کمک کننده باشد. در صورتی که چربی خون بالایی دارید و دچار فشار خون بالا هستید حتما باید تحت نظر پزشک باشید و داروهای خود را طبق تجویز مصرف کنید. مصرف داروها طبق دستور پزشک می تواند از ابتلا به دیابت جلوگیری کند.
پیشگیری از دیابت را می توان در دو دسته ثانویه و اولیه قرار داد. در صورتی که فرد به دیابت مبتلا نباشد پیشگیری اولیه  باید برای آن ها انجام شود و پیشگیری ثانویه هم می تواند از بروز عوارض ناشی از دیابت که بسیار خطرناک هستند جلوگیری کنند.
با کمک پیشگیری های ثانویه و اولیه  از دیابت می توانیم یک زندگی منظم داشته باشیم.
 تا جای ممکن باید از ایجاد زخم و همچنین آسیب دیدن پوست جلوگیری کنیم زیرا می تواند عاملی در ایجاد عفونت باشد.
رعایت بهداشت دهان و دندان به داشتن لثه هایی سالم کمک می کند
برای پیشگیری از دیابت انجام فعالیت های بدن و همچنین رژیم غذایی پر فیبر دار می تواند بسیار موثر واقع شود.
در صورتی که بتوانید فشار خون و چربی LDL خود را در یک حد مشخص و البته پایین قرار دهید می توانید از بروز علائم خطرناک بیماری دیابت تا جای ممکن جلوگیری کنید.
منظور از پیشگیری از دیابت جلوگیری از عواملی می باشد که می توانند سبب نمایان شدن این بیماری در افراد گردد. بیماری های زیادی وجود دارند که می توانند به بروز این بیماری کمک کنند. از جمله این بیماری ها فشار خون بالا و چاقی می باشد ،که می توانند زمینه ابتلا به دیابت نوع 2 را در افراد ایجاد کنند.
باید گفت رعایت برنامه پیشگیری از دیابت کار سختی نیست ،تنها افراد باید در زندگی خود تغییرات کوچکی را ایجاد کنند. ورزش کردن یکی از موارد مهم در پیشگیری از دیابت می باشد. افراد فعال می توانند شروع دیابت نوع 2 را به تاخیر بیندازند و یا به طور کل آن را از زندگی خود حذف کنند.

فروشگاه تجهیزات پزشکی بازار طب برای درمان دیابت محصولات فراوانی را روانه ی بازار کرده است. که به آن ها اشاره می کنیم.

 

پانسمان زخم

پانسمان زخم برای درمان زخم می باشد که انواع مختلفی از این محصولات را در زیر مجموعه خود دارد

پانسمان آلژینات سوربالگون، پانسمان آلژینات سوربالگون پر کننده، پانسمان آکواسل ساده ، پانسمان آکواسل فوم نقره دار لبه دار، پانسمان هیدواکتیو، گاز پارافینه استریل، آسکینا تاچ

 

دستگاه قند خون 

با کنترل دقیق و صحیح قند خون می توانیم از عوارض تاثیر گذار دیالبت تا جای ممکن جلوگیری کنیم. افرادی که پزشک کنترل قند خون برای آن ها را امری حیاتی شمرده است ،افرادی که به طور دائم دچار افت قند خون می شوند ،افرادی که نیاز به تزریق انسولین هستند ،افراد بارداری که مبتلا به دیابت هستند باید روزانه قند خون خود را کنترل کنند ، به منظور حفظ آن در بهترین مقدار ،توصیه کادر پزشکی به استفاده از این دستگاه ها می باشد

دستگاه اندازه گیری دیابت  EasyGluco  دستگاه اندازه گیری قندخون گلوکوکارد ۰۱ مینی، نوار دستگاه گلوکوکارد ۰۱

 . ..کتاب زندگی با دیابت و

 

انواع انسولین

انسولین های کوتاه اثر یا تند اثر.

انسولین کوتاه اثر ایده آل، انسولینی است که شروع اثر آن کمتر از یک ساعت و مدت اثر آن کمتر از ۴ ساعت باشد و در همه ی بیماران اثر یکسان داشته باشد.

رگولار: انسولین رگولار باید 30 دقیقه قبل از غذا تزریق شود و ممکن است سبب ایجاد مشکلات هیپوگلیسمی بین وعده های غذایی ایجاد  کند. مقدار این انسولین در حدود دو ساعت بعد از تزریق می تواند به اوج خود برسد اما در بیشتر حالات حتی 6 ساعت هم زمان می برد تا به اوج برسداین انسولین تنها برای افرادی که میان وعده مصرف می کنند خوب می باشد.

لیسپرو: این انسولین تند اثر، برای کنترل افزایش ناگهانی قند خون بعد از غذا، نسبت به رگولار ارجعیت دارد. مزیت آن این است که در هر زمان می تواند تزریق شود و خطر بروز هپیوگلیسمی و افزایش وزن با آن کمتر است.

ترکیب انسولین لیسپرو با یک انسولین متوسط اثر، بهترین نتیجه را می دهد.

آسپارت: آسپارت قند خون بعد از غذا را شبیه به لیسپرو تنظیم می کند، ولی زودتر به اوج اثر می رسد و طول اثر کمتری دارد.

انسولین متوسط و طولانی اثر

انسولین متوسط اثر ایده آل، انسولینی که برای اوج اثر مقدار مشخص نداشته باشد ،عمر زیادی داشته باشد و بتواند از فردی به فرد دیگر متغیر باشد و یک بار در روز تزریق شود انسولین متوسط اثر ایده آل گفته می شود.

محصولاتی که فروشگاه تجهیزات پزشکی بازار طب برای انواع انسولین عرضه می کند شامل:

کیف خنک کننده انسولین فریو

PIC سرنگ 30 واحدی

Pic سر سوزن تزریق انسولین

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.